Serious Time..

Aloha,

Vandaag was eigenlijk opgeplits in 2 delen, Pearl Harbor and a Hike.

IMG_8034We gingen in de ochtend naar Pearl Harbor. Pearl Harbor is een haven die op 7 December 1941, is aangevallen door de Japaners. Dat was de dag dat Amerika in de oorlog kwam.

Ik dacht dus dat het een eiland was, komen we daar aan. Ik stom verbaasd om me heen kijken, vragen waar we zijn. Kreeg ik een hele uitleg over de attack. Kwam ik er dus achter dat het een haven is en geen eiland.. It makes sense… Pearl HARBOR. Not Pearl Harbor Island…

IMG_0969We hebben eerst een rondleiding gekregen door 1 van de boten die hebben gevochten in de oorlog en daarna moesten we vrijwilligers werk doen. Moesten we dus de pier schoon vegen. Het was heel erg gezellig, iedereen was meer foto’s aan het maken en gek aan het doen, dan serieus schoonmaken.

Na het schoonmaken hebben we een korte film gezin over de aanval en daarna gingen we naar een monument van 1 van de boten, waar meer dan 1600 mensen zijn dood gegaan.  Mooi monument, ik vondt het iets te modern, maar andere vonden het prachtig..

Hiking time… tsja… daar hou ik nou van… Lopen… wandelen… niet mijn ding! We gingen dus een volcaan beklimmen. InIMG_8163
totaal 2500 stappen. Het begin was makkelijk, Ik, Anna en Izzy liepen lekker door, de reisleiders vonden het allemaal best. Er was 1 groep die ging rennen naar boven. De snelste was 10 minuten. Tijdens het wandelen ik een muziekje opgezet, en gaan, de 20 minuten waren zo voorbij. Eenmaal op de top aangekomen was het prachtig, echt bizar. Het waren de 2500 stappen waard!

IMG_8168Maar… er was dus een andere route, kon je dus naar boven op 2 manieren, 1 was via een trap die in een tunnel ging en de andere, (waar ik niks over wist) was om de vulcaan heen waar je het uitzicht al kon zien.. Achja, de ene toerist volgt de ander..

Op de top foto’s gemaakt en gewoon genoten, na 15 minuten terug naar beneden en terug in de bus naar het hotel.

Die avond aten we in het hotel op de 21ste verdieping en dat was dus echt mooi. The Coconut Balkon. Daarna mochten we natuurlijk weer op Waikiki lopen, voor de laatste keer.. Tijd vliegt voorbij.IMG_8185

Wiki.

What it means to be an Exchange Student:
Thinking about your previous life, and your new life.

– iDani

ps: Link. Pearl Harbor
pps: foto link My life through my iPhone..

Hier onder zijn linkjes naar mijn pagina’s.

facebook-iconInstagram_Icon_Largetwitter-icon

Een reactie op “Serious Time..

1. Hi lieverd,

Schoonmaken ik zie het al helemaal voor me, jullie met een bezem en maar dansend vegen.

Lopen, wandelen, klimmen en klauteren is niet leuk, is zwaar en is zeker vermoeiend. Het is net als het leven, als de weg moeilijk is dat is het einddoel meestal meer dan de moeite waard.

Eten op hoogte, luxe hoor.